Motiverte elever gjør læreren bedre

Hvordan hjelper verktøyet deg som lærer?

  • korte oppgaver med hyppige tilbakemeldinger, gjør at elevene lærer raskere

  • anonymitet gir større aksept for konstruktiv kritikk og skrivefaglig veiledning

  • stram styring av tiden og stor variasjon i oppgaver gjør at elevene produserer mer tekst og ønsker å øve oftere

  • elevene skriver for hverandre. Lagarbeid, konkurranse og hverandrevurdering gir en sunn motivasjon til å forbedre skrivingen

  • når utrygge elever får tips og støtte i løsningen, bruker læreren mer tid på undervisning og mindre tid på å motivere

  • kan brukes som effektiv oppvarming til kreativ skriving, integrert del av skriveopplæringen eller som mengdetrening på faste dager/tidspunkter

Hvordan motiverer verktøyet elevene?

  • det er utformet som en lek med stor variasjon, høyt tempo og er aldri kjedelig

  • overraskende og fantasifulle oppgaver som stimulerer til kreativitet og utforsking av god skriftlig kommunikasjon

  • lett å føle mestring – inspirasjonsbildene er gjenkjennelige, oppgavene tydelige og rammene forutsigbare

  • elevene får tekstene sine presentert i klassen – ros og positiv oppmerksomhet gir økt skrivelyst

  • en anonym lagkonkurranse gjør leken trygg, og elevene blir modigere

  • tilpasset elever på mellomtrinnet og ungdomstrinnet

  • vekker skrivelyst, uansett forutsetninger og nivå

  • inneholder hundrevis av korte og konkrete oppgaver som det er lett å kjenne seg igjen i

  • når elever som strever føler mestring vil de skrive mer og oftere, slik at din jobb som lærer blir enklere

En trygg lagkonkurranse - laget for elever med alle typer utfordringer

Skap skrivelyst i klasserommet!